كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1399/3/7 چهارشنبه

با سلام و احترام، با توجه به مصوبه جلسه مورخ 1401/10/04 شورای آموزشی دانشگاه، دستورالعمل برگزاری آزمون پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 به شرح زیر ابلاغ می‌شود:
نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم
1در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 آزمون کلیه دروس با منبع در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در داخل و خارج از کشور به صورت حضوری در مراکز/واحدها و متمرکز توسط مرکز سنجش و آزمون برگزار خواهد شد.
2- آزمون مقطع دکتری به صورت حضوری و توسط مراکز مجری اجرا خواهد شد.
3- آزمون دروس عمومی مقطع کارشناسی به صورت مجازی و متمرکز در بستر سامانه آزمونی مرکز سنجش و آزمون و غیر حضوری می‌باشد.

 نکات اجرایی در برگزاری آزمون‌های متمرکز حضوری آزمون‌های پایان ترم:
آزمون دروس بدون منبع در کلیه مقاطع تحصیلی به عهده استاد خواهد بود. لذا اساتید موظف می‌باشند پس از برگزاری آزمون نسبت به ثبت نمرات دانشجویان مطابق تقویم آموزشی اقدام نمایند. در صورتیکه دروس بدون منبع به صورت استانی یا منطقه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد نحوه برگزاری آزمون با نظر روسای استانی انجام پذیرد
.

* جهت ورود به سامانه آزمون الکترونیکی در آزمون‌های حضوری، نام کاربری : شماره دانشجویی و رمز عبور: کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان می‎‌باشد.
نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی است.
هر گونه جابجایی دانشجو در داخل و یا خارج استان به دلیل شرایط خاص دانشجویان و یا بسته شدن راه های مواصلاتی و ...، صرفاً با کسب مجوز رئیس مرکز سنجش و آزمون میسر می‌باشد. لازم بذکر است در صورت اعلام گزارش در خصوص جابجایی دانشجو بدون کسب مجوز از این مرکز، آزمون دانشجو لغو خواهد شد.
آزمون دروس عمومی  در سامانه مرکز سنجش و آزمون به آدرس edu.pnu.ac.ir  برگزار خواهد شد.
با توجه به همزمانی آزمون‌های دروس عمومی با کنکور سراسری کارشناسی و تأکید وزارت علوم بر عدم برگزاری همزمان برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با آزمون کنکور سراسری طی نامه شماره 31940/2 مورخ 11/02/1401، تاریخ آزمون‌های دروس عمومی از 12تیرماه 1401 لغایت 16 تیرماه 1401 (به مدت 5 روز ) می‌باشد.
لیست ساعت برگزاری آزمون هر یک از دروس عمومی به تفکیک استان بوده و در کارت آزمون (گزارش 428 ) دانشجو نیز لحاظ شده است.
جهت ورود به سامانه آزمونی مرکز سنجش و آزمون، نام کاربری : شماره دانشجویی و رمز عبور: کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان می‎‌باشد.
نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی است.
* با توجه به اینکه کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان به عنوان کلمه عبور در نظر گرفته شده است، در صورتیکه کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان بنا بر ادعای دانشجو اشتباه می‌باشد در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
با توجه به اینکه برخی از دانشجویان ایرانی در سامانه گلستان فاقد کد ملی می‌باشند، به دانشجویان اطلاع رسانی نمایید در اسرع وقت نسبت به درج کد ملی در سامانه گلستان اقدام نمایند تا در آزمون پایان ترم با مشکل مواجه نشوند.
نظر به اینکه کلیه اطلاعات دروس امتحانی (عمومی و تخصصی) دانشجویان در سامانه مذکور بارگذاری شده و دانشجویان قادر به مشاهده تمامی دروس خود خواهند بود مقتضی است جهت جلوگیری از اشتباه دانشجویان، اطلاع‌رسانی و تأکید نمایید صرفاً آزمون‌های دروس عمومی به صورت مجازی و در این بستر برگزار خواهد شد و آزمون‌های سایر دروس به صورت حضوری می‌باشد.
ساعت آزمون بر اساس استان متفاوت بوده لذا دانشجویان  مطابق ساعت اعلام شده بر روی کارت آزمون و منطبق با انتخاب محل آزمون‌های حضوری خواهد بود. (در خصوص دانشجویانی که تغییر محل آزمون داده‌اند)