اطلاعیه ها
1397/11/2 سه‌شنبه
کنفرانس خبری همایش ملی قنات

.

 

مسئول برگزاری همایش ملی قنات:

شهرستان اردکان می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری قنات معرفی شود

مسئول برگزاری اولین همایش ملی قنات با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری شهرستان اردکان گفت: این شهرستان می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری در حوزه قنات معرفی شود.

مهدی تقدیری اردکانی روز دوشنبه اول بهمن ماه در کنفرانس خبری همایش ملی قنات با اشاره به قدمت دانشگاه پیام نور مرکز اردکان در میان دانشگاه‌های پیام نور سطح کشور افزود: این مرکز، اولین دانشگاه پیام نور استان یزد و اولین مرکز آموزش عالی در شهرستان اردکان است که در آستانه 30 سالگی خود قرار دارد و می‌توان این دانشگاه را پیشگام آموزش عالی شهرستان دانست که موجب شده است اعتماد مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور را برای برگزاری کنفرانس ملی قنات در این مرکز جلب کند. وی اضافه کرد: در این همایش از شخصیت های مهم و خبره کشوری، استانی، استادان و دانشجویانی که در حوزه آب و قنات سررشته دارند دعوت به عمل آمده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان با بیان اینکه برای برگزاری این همایش ارگان هایی نظیر فرمانداری و نیز دانشگاه های تهران، یزد، اردکان و مرکز بین المللی قنات در استان که زیر نظر یونسکو است همکاری لازم را دارند تصریح کرد: همایش ملی قنات، میراث ماندگار و آب یک همایش علمی معتبر است که در آن مقالات به صورت پوستر و  شفاهی ارائه خواهد شد. وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم که با همکاری همه سازمان‌ها بتوانیم این همایش را به بهترین نحو که شایسته مردم شهرستان و دانشگاه پیام نور اردکان است برگزار کنیم و اصحاب رسانه نیز در این زمینه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان نیز در ادامه با بیان اینکه بی آبی در باور بسیاری از مردم و مسئولان هنوز مسئله ای حاد نشده است گفت: این همایش باید هم تلنگری باشد به جامعه و هم راهکار علمی به برخی چالش ها بدهد. رقیه کرمانیان با بیان اینکه اخذ مجوز و راه اندازی اولین موزه قنات کشور اتفاقی خوب و امیدبخش است افزود: رسانه ها و سازمان های مردم نهاد محکم تر و مستدل تر در مورد بحران کم آبی به میدان بیایند.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی قنات، میراث ماندگار و آب نیز در این نشست گفت: این همایش به‌عنوان یک رویداد معتبر علمی شناخته می‌شود که تاکنون 150 مقاله توسط اساتید و دانشجویان سراسر کشور که در موضوع آب، کارهای علمی می‌کنند به دبیرخانه همایش ارسال‌شده است که 60 مقاله پذیرفته‌شده و 40 مقاله نیز رد شده است و سایر مقالات هم در دست داوری است و پس از پایان مرحله داوری، مقالات برگزیده در مجلات علمی به چاپ خواهد رسید.

محمدعلی بهجتی گفت: در زمان برگزاری این کنفرانس و با حضور نخبگان، صاحب‌نظران و مهمانان ویژه نشست‌های تخصصی با عنوان درس‌هایی از قنات در سازگاری با شرایط محیطی، قنات و تعاملات میان بخشی، آینده‌نگری قنات، راهبردها و سیاست‌ها، آب، قنات و مسائل اجتماعی و همچنین نمایشگاه عکس و پوستر به همراه مسابقه با محوریت کم‌آبی و خشک‌سالی برگزار خواهد شد.

   

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر